Varieret optræden af Sunless Dawn
Varieret optræden af Sunless Dawn
Varieret optræden af Sunless Dawn

Sunless Dawn er et band i rivende udvikling, og efter sejren i Wacken Metal Battle indtog de Royal Metal Fest med selvtillid og viste, at de har noget at byde på.

08-04-2017
3

Sunless Dawn har gjort en relativt kometagtig karriere i dansk metal efter at være blevet dannet i 2015 for året efter at vinde Wacken Metal Battle, der betød, at de i sommer stod på Wacken Open Air 2016 og gav koncert et års tid efter undfangelsen. Sikken et ridt.

Her i 2017 krydrer de så foråret med en koncert på Royal Metal Fest, hvor københavnerne gav en varieret og teknisk optræden, der viser nogle af deres mange evner på instrumenterne. Bevares, også som sangskrivere, hvor deres blanding af black metal, dødsmetal og en masse andre genrer betyder, at deres musik bliver så tilpas udfordrende, at man ikke keder sig i deres selskab.

Som ungt band er der dog stadig lidt at arbejde med. Det tekniske er der ingen tvivl om, at der er styr på hos medlemmerne. Det var også tydeligt denne eftermiddag på Atlas. Formålet og retningen synes dog stadig at svæve lidt. Numrene kunne være korte eller lange, men denne anmelder fandt ikke den røde tråd i forløbet, hvorfor det blev en lidt hektisk omgang at være tilskuer til.

Sammenlagt er der dog ingen tvivl om potentialet. Sunless Dawn har mange strenge at spille på. Ikke kun bogstaveligt talt. Det bliver spændende at følge dem og forhåbentlig snart høre en debutplade, der ifølge vandrørene skulle være i støbeskeen. Derudover kan man også opleve dem på Dark Mental Festival i maj måned. Et spændende band i rivende udvikling.