06. …of Flesh and Darkness
07. In Torture We Trust pt. II
08. This Unholy Dwelling
09. Blessed by Foulness
10. Twisted Mass of Burnt Decay (cover)
3

Horned Almighty har haft denne femte plade 'World Of Tombs' på vej længe og kalder det selv for deres vigtigste udgivelse hidtil. Den har været fire år undervejs, efter den fjerde plade, 'Necro Spirituals', udkom tilbage i 2010. Ideerne har været kastet frem, op og tilbage i øvelokalet, og resterne er det, vi står med. Ni skæringer og et enkelt covernummer af Autopsy såfremt man erhverver sig digipack-udgaven.

'World Of Tombs' består af en intro og otte sange. Introen fungerer blot som appetitvækker, før Horned Almighty vækker deres black metal til live med titelnummeret, der sætter stemningen ret godt for pladen. Masser af guitar, der ikke kun minder én om, at Horned Almighty er et black metal-band, men at der er masser af thrash og punk gemt i århusianernes kunstneriske frembringelser. Det er helt tydeligt på 'Diabolical Engines Of Torment', der er lige dele thrash, punk og black metal.

Den sang kan du høre på Soundcloud

">her.

Det hele er dog ikke fuld fart over feltet, som genrerne kunne antyde. Horned Almighty har tænkt over tingene på denne så vigtige udgivelse og formår også at hive tempoet ud og skabe de stemningsfyldte sange, hvor der er lidt doom og melodi i førersædet. Det er tydeligst på 'In Torture We Trust Pt. II' samt den afsluttende 'Blessed By Foulness', hvor sangskriveriet får lov at strække ben og udfolde sig til mere end det, der ellers kunne være blevet en plade med otte enslydende sange. Horned Almighty formår at give mere end et endimensionelt indtryk, hvilket er med til at forlænge levetiden på 'World Of Tombs'. For Horned Almighty arbejder i det spændingsfelt af genrer, som så mange andre også gør. Black metal blandet med death, doom, punk og thrash.

'In Torture We Trust Pt. II' kan høres på Soundcloud her:

Kunne man lide 'Necro Spirituals' vil 'World Of Tombs' bestemt ikke skuffe. Udover at der er nogle gode riffs, og at forsanger Simon Katbergs velkendte stemme river os bistert i ørerne, så er lyden også god. Jacob Bredahl, der er bedst kendt for sin tid som forsanger i Hatesphere og The Kandidate, har mixet pladen, og det er der kommet et vellydende resultat ud af. Instrumentere står tydeligt frem, og der er pondus i musikken. Tyngden passer til musikkens udtryk.

På den måde er 'World Of Tombs' en vellykket skive for Horned Almighty, der nu må ud på de skrå brædder og vise musikken frem og sprede deres pestbefængte propaganda i denne fæle verden af gravkamre. For materialet fortjener at komme ud. Horned Almighty har levet en tilværelse i undergrunden, hvilket er en skæbne mange bands før og efter disse herrer vil opleve. Med 'World Of Tombs' gør de et udmærket forsøg på at sparke døren ind til et større publikum. Hvorvidt dette lokale allerede er fyldt med bands, der nåede ind til festen før dem, må tiden vise. Horned Almighty har i hvert fald meldt deres ankomst.