7. Deathamphetamine
8. Blacklist
9. War Is My Sheperd
10. Strike The Beast
12. Shovel Headed Kill Machine
4

Et teknisk problem gjorde at denne anmeldelse ikke havde de bedste vilkår i undfangelsen, for ingen af udgivelsens DVDer kunne afspilles på min helt banale familien-Danmark-Sony-Hard-disk-optager. Om det så er Sonys eller Nuclear Blasts skyld skal jeg ikke kunne sige, så min mikrobærbare måtte træde til, og det blev  hovedtelefoner og ikke stuehøjtalerne der måtte lægge pap til, hvilket ikke er at foretrække. Det lød nu godt nok i ørebøfferne, men vær lige opmærksom på at gøre den bytbar, hvis du køber den, i tilfælde af at det samme nu skulle ske for dig. Nu til anmeldelsen:

Live fra Wacken

Den første skive indeholder en liveoptagelse fra Wacken, hvilket er smart fordi der er så kæmpestort et publikum og det gør noget godt for stemningen. Lyden er også krads som man ville forvente det fra det sted og det band. Billedoptagelserne er gode med alt fra musikerclose-ups og panoramapanoreringer af publikum, og det hele er klippet ganske godt og levende sammen, hvilket giver en god tv-oplevelse. Setlisten er også lige i skabet med både gammelt og nyt.

Informativ dokumentar

Den anden skive indeholder en halvanden times dokumentar med baggrundsmateriale, interviews, episoder og diverse morsomheder. Den er ganske informativ, da man får mange deltaljer med fra begyndelsen med Kirk Hammett, fra bruddet med den forrige sanger, Paul Baloff,  samt hans død osv. Også her er klipningen med til at gøre fortællingerne levende, da der er brugt et stort billed- og videomateriale fra bandets lange historie.

Man for en god fornemmelse af bandmedlemmernes gode sider, og stort set ingen af deres dårlige (Ud over at Gary Holt bruger hårlak og neglefil) – men det er nu hvad man kan forvente af den slags officielle udgivelser, hvor det gælder om at stille sig selv i et godt lys, og ingen derfor har lyst til at udstille deres småskænderier. (Mig bekendt er det kun Metallica der har turdet at vise den slags på ”Some Kind of Monster”).

Når dét er sagt, er det alt i alt en sjældent god DVD der vinder på en rutineret klipning, en glimrende live-lyd og detaljerige oplysninger om bandet. Den kan klart anbefales til alle fans af Bay Area Thrash.