Kompleksitet før melodi
Populær
Updated
Lars Schmidt tjekker det nye udspil fra Pagan’s Mind. Pagan’s Mind er intens, tætspillet og blændende udført progressiv metal fra Norge. Melodimæssigt tæt på Queensrÿche dengang, da Queensrÿche var størst (1989-91). Men der er langt mere smæk på, langt flere temposkift – og langt mindre originalitet.
”God’s Equation” er nordmændenes fjerde album, men kommer desværre slet ikke i nærheden af at overgå to'eren, ”Celestrial Entrance”, der var noget nær eminent. Et album, som Pagan’s Mind ikke har kunnet leve op til siden. Men orkestret holder nu høj klasse alligevel. En uhyggelig rytmesektion lægger en tæt, tung og sine steder skæv bund. Guitarer og keyboards sørger for råheden og det symfoniske.
Finder Pagan’s Mind for alvor melodien (ja, helt bogstaveligt!) uden at voldspekulere så meget i musikalsk kompleksitet, så bevæger de sig for alvor i retning prog metallens største.
NB: På ”God’s Equation” er der i øvrigt en ganske spændende og ret så heftig udgave af Bowies ”Hello Spaceboy”.
”God’s Equation” er nordmændenes fjerde album, men kommer desværre slet ikke i nærheden af at overgå to'eren, ”Celestrial Entrance”, der var noget nær eminent. Et album, som Pagan’s Mind ikke har kunnet leve op til siden. Men orkestret holder nu høj klasse alligevel. En uhyggelig rytmesektion lægger en tæt, tung og sine steder skæv bund. Guitarer og keyboards sørger for råheden og det symfoniske.
Finder Pagan’s Mind for alvor melodien (ja, helt bogstaveligt!) uden at voldspekulere så meget i musikalsk kompleksitet, så bevæger de sig for alvor i retning prog metallens største.
NB: På ”God’s Equation” er der i øvrigt en ganske spændende og ret så heftig udgave af Bowies ”Hello Spaceboy”.
Kunstner
Titel
God’s Equation
Label
Distributør
Genre
Forfatter