Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

4.0 1
Koncertanmeldelser 04. September 2012
Ikke helt nemt..
Sepultura har jo sangene. Omvendt er der noget specielt når det er Max, der synger dem. Fælles for de to bands er, at de forlængst har toppet. Sepultura uden et strejf af "Cavalera" føles jo mærkeligt. Samtidig står det klart, at Max C. og Soulfly også har set bedre dage. Begge bands lever på, at der er en generation af metalfans, der er vokset op med 'Arise', 'Beneath The Remains', 'Chaos A.D.' og 'Roots'. Det ved de også godt, hvilket deres setlister med al tydelighed afspejler. Seneste Sepultura-show i Århus satte jo netop en tyk streg under det faktum, ligesom en Soulfly-koncert samme sted et halvt år senere indeholder ikke mindre end 5 sange fra de plader.

Så jeg tror, jeg vil give en marginal sejr til Sepultura. De har sangene og navnet. Generelt er der flere tilskuere til deres shows. Soulfly har dog én stor fordel; Max. Han har stemmen, som mange kender fra deres skiver derhjemme gennem 20 år. Undertegnede bliver dog altid lidt nostalgisk og vemodig når jeg ser ét af de to bands. Sepultura var på vej mod tinderne i '96. De var blevet større end Machine Head er det i dag, havde de holdt sammen. Nu står vi med to små bands, hvis værdi sammenlagt kun giver en brøkdel af hvad Sepultura var værd i '96.

Kommentarer

Already have an account? or Create an account