Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

3.2 4
Koncertanmeldelser 21. Marts 2010
Anmelderen rørte ikke
Som mangeårig bruger at diverse netfora, har jeg heldigvis lært reglen; til til ti før du taster, og derfor først dette indlæg nu.
Som det nok kan læses, er jeg dybt uenig i anmeldelsen. Sådan vil det nu engang være med anmeldelser fra tid til en anden. Det skal indledningsvist siges, at jeg var til koncerten på loppen, og ikke templet, men da anmeldelsen går mere på musikken generelt end koncerten, ser jeg mig nødsaget til at komme med mit indspark.

Det var ikke mange, der var mødt op på loppen en højhellig søndag aften. Max 50 stk. Og det var synd og skam, for hvilken koncert vi skulle blive vidne til. En laid back power jazz trommerslager, en karismastisk saxafon/guitar virtuos forsanger, en tight rytmeguitarist på krykker, og en groovy keyboardspiller i powerstance. Musikken var på en og samme tid helstøbt og fragmenteret, flyvende og abrupt (you get the picture), og for mig meget original. Jeg er helt og aldeles uforstående overfor Hatesphere og Lamb of God referencerne. Der manglede helt sikkert et improviserende element i forhold til jazzreferencerne, men hvad gør det, når sættet var så vel konstrueret. Det ene øjeblik, var vi vidner til calypsotymer, det næste iron man temaet, senere elementer af mission impossible temaet, omrejsende cirkuskarussel gone wild, horror/twilligt/lynch up tempo, commadore 64 på stoffer, og metal krydret med jazz lyd - og det ville lyde lamt, hvis ikke det var fordi der alligevel var en rød tråd i patchworket. Der var virkelig styr på instrumenterne, og udtrykket, fra det velsammenspillede band.
På baggrund er jeg endt med karakterene:

4 til musikken, 5 til koncerten, 0 til anmeldelsen.

Kommentarer

Already have an account? or Create an account