Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

4.6 5
Koncertanmeldelser 06. Juni 2010
Lyn og torden aften
Den fik mig til at tænke den sætning du skrev Kent: 'Der er bare forskel på en almindelig koncert og en aften hvor det lyner og tordner'.

Spørgsmålet er om man kan finde den forskel ved ACDC? Hvis man tager til ti ACDC koncerter et år, tror jeg det bliver svært at finde den. For de leverer jo hver gang. Logistikken vil svinge fra sted til sted, og ens egen sindsstemning med, men bandet kører skudsikkert afsted når manskinen er sat i gear. Man kan så gøre som du gør i artiklen: sammenligne nutidens koncerter med dem de leverede for 20 år siden. Om det er fair kan diskuteres.

Jeg vil tillade mig at tro at lyn og torden aften med ACDC er hver eneste koncert. De sætter jo ikke en fod forkert. (Sammenligner man med koncerter fra tidligere tider er det muligt at det ikke lyner og tordner i samme omfang.)

Tager man til Metallica koncert er snakken en anden, for de ændrer deres set fra dag til dag. Det gør så at det er mere spændende at tage med til mere end en koncert på samme tour. Sådan gør ACDC bare ikke.





Kommentarer

Already have an account? or Create an account