Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

4.0 2
Koncertanmeldelser 17. Juni 2010
Sådan set enig, men...
(Updated: 03. Juli 2010)
Der er da ingen tvivl om, at det er fedt når en musiker lægger sin energi i at fremføre sine numre så godt som overhovedet muligt på dagen og under de givne forhold.

Men for at en live-oplevelse skal gå ud over det gennemsnitlige, så kræver det også noget af musikerens sceneoptræden. Den/de bør kommunikere med publikum, enten verbalt eller ved at gestikulere. Den energi, der bølger frem og tilbage mellem scene og publikum er det, der frembringer den gode stemning, og som i sjældne tilfælde skaber en magisk aften. Her mangler Dave Mustaine rigtig meget, faktisk.

Jeg har intet imod at han fremfører 'Rust...' fra ende til anden. Det er jo fantastisk. Men han burde række ud over scenen, vise publikum at han er glad for at være der, og glad for at se publikum og forventer at de også leverer noget til ham, så han kan levere til dem osv.

Han kan bare kigge på sin tidligere bandkammerat James Hetfield eller Sigurd Wongraven fra Satyricon. De forstår, helt bogstaveligt, at række ud over scenekanten og inddrage publikum i affæren.

Det skal ikke forstås således, at jeg vil ofre den gode fremførelse og musiske håndværk for sceneoptræden. Jeg tillader mig derimod at forlange begge dele fra kunstneren, når denne står på en scene.

Ellers kunne den/de jo bare udgive en dvd med sine sange fremført live i studiet. ;-)

Kommentarer

Already have an account? or Create an account