Ugens Monsterdrøn

Ugens Monsterdrøn
Power og passion på P.O.Ds nye album, "Payable On Death". De første par gange, jeg hørte dette album, tænkte jeg umiddelbart: "HVOR er alle hitsense??" Havde lige haft sidste års gennembruds album "Satellite" i ørene og syntes dette "Payable On Death" bare manglede de store hooklines fra stjernehits som "Alive", "Youth Of The Nation" og "Boom".

Men P.O.D. har haft iskolde boller ved indspilningen af dette svære follow up album, og har droppet enhver idé om bare at filtrere sig gennem den beviseligt succesrige hitformula. Efterhånden som "Payable On Death" får roteret sig godt gennem øre og sind, begynder nemlig et meget lytteværdigt og atmosfærefyldt album at åbenbare sig, hvor P.O.D. spiller deres moderne heavy-hybrid rock med stor overbevisning. Måske ikke med lige store identitet og fylde i hvert af de 13 numre, men med et klart overskud af holdbare sange.

Numre som åbneren "Wildfire" og "The Reasons" nærmest oser af atmosfære mens 1. singlen "Will You" og "Find My Way" syder af glødende inderlighed, med frontmand Sonny i fuld behjertelig udfoldelse. Og i numre som "Execute The Sound" og "Freedom Fighters" udfører P.O.D. deres sande speciale - ragga møder hård rock - med noget nær perfektion. Den nye guitarist Jason Truby glider fint ind i lydbilledet, som igen er heldigt kreeret af Howard Benson og bandet selv.

P.O.D. balancerer behændigt igennem både power og passion, metalriffs og raggavokaler, højenergi og emotion, og "Payable On Death" står som et meget habilt og udholdent udspil.

Payable On Death
3