Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

3.4 5
Pladeanmeldelser 18. Marts 2010
Ja, bedre end den forrige.
(Updated: 25. Marts 2010)
Hej hellcock (fantastisk navn!!) og Villumsen.

Jeg har (selvfølgelig) hørt den foregående skive, samt samtlige af bandets tidligere udgivelser. Immolation var ikke verdens største dødsmetalband i starten af halvfemserne, men det var et af dem "man" lyttede til, så jeg købte også deres skiver.

Første gang jeg så dem live var i 1996 da de varmede op for Cannibal Corpse i Aalborg. Allerede dengang var det tydeligt, at de havde noget i deres lyd som var lidt anderledes. Immolation er teknisk velfunderet, og for at komme til sagen, så er 'Majesty...' bedre end forgængeren. Det er svært at sige om den rent faktisk går hen og bliver deres bedste. Det kan kun tiden vise, når skiven har fået et par år på bagen.

Jeg er bare vild med den tykke produktion, der lyder rigtig godt, og så at sangene står så godt frem, både som helhed, men også de enkelte sange og detaljerne deri. Hver sang åbner sig efter et par gennemlytninger, og der er en snert af Nile, lidt Morbid Angel osv., og Immolation formår på den måde at gøre deres dødsmetal friskt, spændende og lyttervenligt. Det er ikke bare 10 sange skåret over samme læst. Her er melodi og tyngde for alle pengene.

Jeg synes derfor afgjort, at I skal give skiven et forsøg. Det fortjener den. :)

Kommentarer

Already have an account? or Create an account