Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

4.0 1
Pladeanmeldelser 06. Februar 2011
ikke helt enig
Pallas har lavet gode og dårlige plader - de svageste skud på stammen er nok livepladen Moments to Moments. Dét er satme ringe!
XXV er nok det bedste bud på at "komme igang." Bandet har trådt vande siden The Sentinel, med hittet Arive Alive, og der er ikke sket meget siden. Et par gode plader, men ikke noget der kommer langt.
Dog i prog-kredse, særligt de neo-progressive, er Pallas et ret stort navn. Sammen med Pendragon, IQ, Arena og selvfølgelig nævnte Marillion.
Neo-prog ér lidt kliché og lidt catchy - og måske da også lidt corny. Men kun når man møder den første gang. Jeg havde det på præcis samme måde som anmelderen, da jeg hørte pladen første gang. Men jeg havde læst rigtig meget godt om den i Classic Rock presents Prog! at jeg var nødt til at rive den en ordentlig chance. Det har den også fået, hvilket har givet mig en ny, rigtig god ven. For det ér sgu en stærk plade det her. Men det er jo også derfor jeg elsker prog-musik. Fordi man ikke bare kan forvente en åbenbaring ved første gennemlytning. Men er nødt til at give musikken tid og opdage alle de fede ting. Det er vel dét der gør prog til prog.
Med det sagt, kan Devilution jo sige til, hvis de mangler prog-anmeldere i fremtiden :)

Kommentarer

Already have an account? or Create an account