Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Artikel 14. August 2014
Metallica og Guns 'n Roses
Jeg kan godt huske 91,92 da metallica og Guns feberen var på sit højeste, lige pludselig kunne folk fra skolen, som ellers kun hørte pop, lide disse 2 bands. Jeg selv havde lånt det meste af metallicas bagkatalog - fra kill.. og fremefter af en kammerat og jeg var noget mere imponeret af plader som And justice, master of.. og Ride the lightning. De havde en vildskab over sig som manglede på Black album, man kan vel også sige at det var med denne plade at Metallica for alvor mistede deres uskyld og blev for kendte og kommercielle for hardcore metal fans - en forbandelse som altid har fulgt de bands indenfor genren som har kæmpet sig op af undergrunden. Jeg synes det er en lidt for hård dom at sætte på bandet jeg tror de gjorde hvad de havde lyst til og det var at simplificere musikken - noget de gjorde yderligere i load/re-load perioden hvor de for alvor blev udskældt og anklaget for at have "solgt ud". Igen var det ikke en fair dom uanset om man kan lide de plader eller ej hvis Metallica ville sælge ud havde de indspillet Black album part 2.

Kommentarer

Already have an account? or Create an account