Anbfaling

Koncertanmeldelser 08. Oktober 2012
En lidt anderledes vinkel
He-he... Det er sjovt, hvor forskelligt vi mennesker kan opfatte den samme ting. Nu vil jeg ikke begynde at himle op om, at det var verdens bedste koncert.. ever... Det var det ikke. Dog var jeg seriøst godt underholdt hele vejen igennem. Men jeg spiller heller ikke trommer, så måske er jeg lidt rytmespastisk og let at tilfredsstille på den front (og min kammerat, der stod ved siden af mig under hele koncerten og faktisk tæsker tønder, havde fået et par øl, så hans indre metronom kunne have været sat ud af funktion). Jeg vil helhjertet anbefale en dosis live Anathema til alle, der har lyst til en afslappet og smuk oplevelse. Og eftersom Lille Vega var lige så proppet før som efter den +2 timer korte koncert, tror jeg ikke, jeg var den eneste, som nød at have lusket mig i ud til Enghavevej 40 på en mandag.
Tak for et fedt magasin. Mvh, Henrik
Kommenteredes svar 09. Oktober 2012

Og tak for en god kommentar.

Det var ikke meningen, jeg ville lyde som en forsmået trommerslager, for det er jeg overhovedet ikke. Forsmået? Sandsynligvis. En trommeslager. Nope. Fik jeg stukket trommestikker mellem fingrene, ville jeg knap nok vide, hvordan jeg skulle holde på dem. Faktisk, jeg ville ikke vide, hvordan jeg skulle holde på dem. Men jeg ved dog, hvordan Anathemas sange skal lyde, og hvordan de netop formår at være afslappede og smukke, når jeg hører dem på plade. Og den indlevelse stjal John Douglas fra mig denne aften i Lille vega. Tag endelig ikke fejl: jeg kan kun anbefale Anathema på plade, og jeg bliver ved med at vende tilbage til dem, men jeg mener ikke, de formår at ramme/røre/ryste én med deres sange på samme måde i liveregi. Men måske jeg er konservativ i den forstand, når jeg samtidig tænker, at noget musik er bedst, når man nyder den alene? Jeg synes i hvert fald altid at have haft de bedste oplevelser med Anathema, når jeg har lyttet til dem solo.

Igen, tak for kommentaren.
Henrik.