Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Top 5 23. Juni 2014
Kreator 2013
Jeg synes I glemmer Kreators magtdemonstrations sidste sommer. De stod i skærende kontrast til Rihanna, der hylede og vrikkede sig igennem et skarpt korigraferet sæt på festivalens største scene. Jeg selv valgte at droppe netop dét cirkus og i stedet se de tyske thrash legender. Jeg havde da arbejdet mig igennem noget af deres bagkatalog og lagt særligt vægt på Hordes of Chaos og Phantom Antichrist, jeg synes er nogle thrash plader.
Det var tydeligt at bandet var glade for at være tilbage på en stor scene, men vidste også at de havde noget at leve op til. De hamrede og bragede sig igennem halvanden times sæt, hvor fokus var, for mig heldigt, på de to seneste plader. Men også helt tilbage til fordums storhed, hvor metal nærmest var lidt med thrash. Med tyk, tysk accent skreg Mille: "Do you like åååål-skooool! ?" Og dét gjorde det sparsomt fremmødte publikum, som moshede, bangede, sprang, drak og smadrede sig igennem koncerten. Min lejr havde taget turen til Arena, for at se Kreator, som et alternativ til den latinamerikanske popfugl. Vi var klart overbeviste om!

Kommentarer

Already have an account? or Create an account