WOA'16: LG i godt humør
WOA'16: LG i godt humør
WOA'16: LG i godt humør

Det var en glad frontmand i Entombed A.D., der i høj sol fik lov at give den gas med sine mange internationale fans, der festede med fredag eftermiddag.

05-08-2016
4

Lars Göran Petrov og resten af Entombed A.D. var et af de få bands, der nåede at gennemføre en koncert på en af de store scener, uden at regnen truede i horisonten. Der var godt vejr, og vi stod en flok og nød den punkede stockholmer-død, mens kolde Beck's blev konsumeret i et tilbagelænet tempo.

Tilbagelænet kan man ikke kalde Entombed A.D. Mens det er begrænset, hvor meget pandehår forsangeren har tilbage, endsige nogensinde har haft, så har bandet stadig resten af pakken. Intensitet og en urokkelig indstilling til, at der ikke må hviles på laurbærrene. For mens Entombed har en ganske lang historie og dermed et udmærket materiale at lave en klassisk sætliste ud fra, så insisterer de på at skue fremad, og publikum blev derfor trakteret med lige så mange nye som gamle sange.

Jovist, de lukkede med 'Left Hand Path', men derudover havde Entombed A.D. faktisk gjort sig umage med at fejre denne nye æra og ikke kun ride på fortidens succeser. De er stadig relevante.

Petrov spotter på et tidspunkt et enkelt flag og bliver så grebet af stemningen. Med et stort smil på læben gør han det, som Bruce Dickinson ikke turde dagen før, nemlig at begynde at nævne de nationaliteter, der er repræsenteret med flag hævet over hovederne. Det bliver faktisk til en del, og han brillerer med at hilse på enkelte af landenes sprog. Ikke blot svensk, tysk og engelsk. Den lave verdensmand var i godt humør, og det spredte sig ud på pladsen. Vi var i hvert fald i godt humør, da vi forlod Black Stage til fordel for endnu en tur ud i teltet til de mindre scener.