Copenhell 2015: Habilt gensyn
Copenhell 2015: Habilt gensyn
Copenhell 2015: Habilt gensyn
Copenhell 2015: Habilt gensyn
Copenhell 2015: Habilt gensyn
Copenhell 2015: Habilt gensyn

Cannibal Corpse var garant for en solid lille time i dødsmetallens tegn. Veteranerne sprængte ikke rammerne eller leverede sublim festivalkoncert, men der var indlevelse nok, til at det var mere end godkendt.

18-06-2015
1. Scourge of Iron
2. Demented Aggression
3. Evisceration Plague
4. Stripped, Raped and Strangled
5. Kill or Become
6. Sadistic Embodiment
7. Icepick Lobotomy
8. I Cum Blood
9. Make Them Suffer
10. A Skull Full of Maggots
11. Hammer Smashed Face
12. Devoured by Vermin
3

Cannibal Corpse kan med deres mere end 25 år i biksen roligt kaldes koryfæer. Copenhell har gennem årene været dygtige til at servere lidt blandet karry på den front, med et godt miks af både nye og ældre navne, men oftest på rock- og heavy metal-fronten.

Godt nok kunne Deicide opleves i 2011, eftersom de mirakuløst nok ikke aflyste koncerten, hvad de ellers har for vane, når det kommer til danske datoer, og i år fik vi ydermere Kreator, Exodus og At The Gates, men ikke desto mindre stikker bookingen af Cannibal Corpse stadig taknemmeligt ud, som en af de bedre fra den ældre dødsmetalscene. Cannibal Corpse spillede senest i Danmark til Aalborg Metal Festival i november 2014 og dagen efter i Amager Bio.

Chris Barnes bar Cannibal Corpse frem med sit velkendte henholdsvis dybe growl og pig squeal fra begyndelsen i 1988 og frem til 1995. Siden har George "Corpsegrinder" Fisher hærget mikrofonen med sit helt eget stoiske islæt, og det har taget sin tid at skabe tillid til og entusiasme for Corpsegrinderens noget mere afdæmpede persona, selvom snart tyve år er gået, og Chris Barnes siden har kastet sin vilde manke rundt i Six Feet Under. Den er dog kommet med tiden.

Med George Corpsegrinder som general for en storslået march kom vi både rundt om klassikere som 'Stripped, Raped And Strangled', 'A Skull Full Of Maggots' og naturligvis 'Hammer Smashed Face', men også nyere numre som 'Scourge of Iron' og 'Demented Aggression'.

Der kom ikke en lyd fra frontmanden, før regnen satte ind efter 20 minutters gedigen headbanging, men tungebåndet løsnedes, efterhånden som koncerten skred frem, og sætninger som "Try to keep up with me. You will fail but you can try" satte en streg under, at the Corpsegrinder trods sin velkendte afdæmpede fremtoning var i et vældigt humør.

Der var i det hele taget ikke så meget pis med Cannibal Corpse. Ikke så meget snak, ikke noget lysshow og scenemenageri til at dække for eventuelle mangler, bare amerikansk dødsmetal serveret lige i ens hammersmaskede ansigt. Undervejs forekom dog enkelte knap så skarpe skud fra trommeslager Paul Mazurkiewicz, men det var forbiere, der kan klassificeres som tilhørende småtingsafdelingen.

Fisher afsluttede med proklamationen "I'm so angry right now" hvorefter lyden af populære 'Hammer Smashed Face' tonede frem og afsluttede 50 bombastiske og fantastiske minutter med et af verdens største dødsmetalbands, der ikke just brød standarden for en velspillet koncert, men alligevel leverede så rigeligt i gensynsglæde og minder fra en genre, der tog sin begyndelse og havde sin storhedstid som følge af blandt andet Cannibal Corpse, der til fulde havde fortjent at læne sig tilbage og bare nyde at spille, som de gjorde det på Copenhell.