4. Start Forfra
5. Træd Væk (fra kanten)
6. Levende Død
7. Afmagt
8. Lad det Brænde
2

Med en 'Gnist', der varer knap to minutter, åbner Slet Det deres debutplade 'Start Forfra', hvorefter de brager videre i 'Har Levet Det Liv', der med thrash-elementer kendetegner pladen. Det mest iørefaldende er naturligvis, at der synges på dansk. Det står forsanger Mikael Larsen for.

Lige nøjagtig bandets sammensætning er også noget, vi lige må omkring. Guitarist Henrik Juul har en fortid i Jerkstore, trommeslager Anders Gyldenøhr har spillet i både Hatesphere og Grope, mens bassist Anders Ritman også svinger de tunge strenge i Olm. Det er altså erfarne kræfter, der har samlet sig under banneret Slet Det, der har brugt corona-tiden i Osmium Studio.

Selv siger bandet, at musikken er en rejse fra begyndelsen på et oprør til den totale ødelæggelse. Klassisk tematik i heavy metal, der så fortolkes med danske tekster. Det i sig selv er blevet lidt en trend i de senere år i dansk metal, mens det dog mestendels har været i black metallen, vi har set danske tekster. Nu forsøger Slet Det sig så i den mere thrashede genre. Tag bare introen til 'Træd Væk (fra kanten)'.

Det skal man som lytter lige vænne sig til. Når det er sagt, så er selve musikken typisk, moderne thrash, hvor der leges med andre genrer og tilsammen giver det pladen 'Start Forfra', der nok har nogle riffs her og der, men som ikke rigtigt bider sig fast. Det skulle lige være det riff, der kører i midten af titelnummeret 'Start Forfra', hvor man nok kan forestille sig, at der vil blive stampet i gulvet og nikket med hovederne.

Således virker 'Start Forfra' mestendels som en plade, der har været afløb for medlemmernes musikalske ideer i nedlukningsperioden og som så har været et fælles projekt, hvor man kunne hælde lidt af de frustrationer ned i, der er, som verdenen er lige nu. Skal vi starte forfra? Forhåbentlig inden længe. Og til den tid vil Slet Det nok gerne stå på scenen og hælde århusiansk fadølsboogie udover kanten til publikum. Det er ikke verdens bedste udgivelse, men for de lokale helte vil det være underholdende nok.