10. Restless And Wicked
11. Ten Cent Beer Night
12. Barreled Rage
13. Putting On Errors
14. Paranormal Janitor
3

Det virker ikke til at være mange år siden, vi først hørte Municipal Waste, men det er alligevel 20 år siden. De er nu klar med deres syvende plade, 'Electrified Brain', og den sætter i den grad strøm til hovedet på lytteren, hvor der bliver blæst igennem i løbet af pladens 33 minutter lange spilletid.

For det er, som altid, højt tempo og ingen fanger, når det gælder Municipal Waste. Her er der 14 skæringer, og de varer mellem halvandet minut og tre minutter. Der er hverken tid eller lyst til sjælere. Lyden er umiskendeligt Municipal Waste, og det bliver tydeligt allerede fra start, hvor titelnummeret buldrer i det sædvanlige, hektiske tempo. Forsanger Tony Foresta knurrer hidsigt:

'Condemned to the chair
But that will never stop
'

Og sådan fortsætter pladen på de resterende 13 numre. Riffs er hurtige, vokalen hektisk, og i ny og næ er der et groove, der leder tankerne hen på Power Trip, Toxic Holocaust og deres lidt ældre genrefæller i Kreator. Det virker bare ikke rigtig til, at Municipal Waste har tid til at reflektere over den slags. De vil bare fremad. På 'Demoralizer', 'Thermonuclear Protection' og 'Last Crawl' kan man sagtens høre de hooks, som har været med til at gøre thrash til så populær en genre. Når Municipal Waste alligevel kaldes cross-over, så er det, fordi de i den grad også har hardcore-elementet med inde over, ligesom der er et glimt i øjet med en del humor. Noget, de måske har lært af bands som Cro-Mags og Suicidal Tendencies, der har leget med samme tanker. Lyt til 'The Bite', og man vil forstå.

Det er ikke svært at regne ud, at de har haft det sjovt i studiet, da de indspillede sange som 'Ten Cent Beer Night', 'High Speed Steel' og et af pladens bedre numre, 'Blood Vessel / Boat Jail'. Man kan også virkelig høre, at samarbejdet mellem den oprindelige guitarist Ryan Waste og den relativt nye Nick Poulos på leadguitar er begyndt at give pote. Der er knald på alle strenge, og selvom soloerne ikke er lange, så er de effektive, og Waste lægger en god bund for Poulos at lege på. For det lyder, som om det er en leg.

Og således har Municipal Waste ikke rigtig flyttet nålen for, hvad de gerne vil med deres musik. Det skal være sjovt, hurtigt og lige i ansigtet på lytteren. Det er 'Electrified Brain' fra start til slut.