Copenhell smider nye navne på plakaten lige op til jul. Denne omgang er det seks navne, hvoraf der er både dansk, nyt og gammelt og dermed lidt for enhver smag.
Ja, så skal vi til det igen. Der er stadig billetter til en af vores yndlingsfestivaler, og for at vi ikke skal efterlades mutters alene i selskab med svenskerne, bringer vi dig fem (musikalske) grunde til, at DU også skal afsted til Black Christmas Festival.
Blink-182, Neurosis og Red Fang topper denne rundes udgave af nye navne på næste års Roskilde, som også byder på svensk kraut-punk, norsk hardcore-deathpop og en tilbagevenden fra tidligere åbnere af Orange Scene.
"Bad sound kills good music". Aarhusianske Martin Skou er sponsorchef for Hi-Fi Klubben, hvor han blandt andet indgår aftaler med festivaler i ind- og udland og sørger for strategi, projektledelse og aktivering. Blandt favoritterne har han Sunn O))), Primus og Wardruna, og der er virkelig mange musikere, han godt kunne tænke sig at drikke øl med.
Mens resten af nationen enten hylder forbrugssamfundet og resten forarges over selvsamme på Black Friday, kan metalpublikummet byde dagen velkommen med en ny bunke navne til næste års store metalbrag på Copenhell 2017.
"Er du her for Alcest eller Mono?”. Atmosfærisk musik har mange ansigter, og det viste sig, at der er langt fra Frankrig til Japan.
Til marts gæster Gojira København i forbindelse med deres ’Magma’-tour, og derfor bringer vi dig et interview med forsanger Joe Duplantier, hvor vi både kommer omkring bandets nyeste album, livet i New York og miljøet – naturligvis.
Impalers fejrede deres kommende ep sammen med The Petulant med en koncert på High Voltage, hvor begge bands viste sig at være på klar udebane. Det ene klarede det markant bedre end det andet.
De nye århusianske dødsmetaldarlinger Bæst er ude med deres første ep. I sin æstetik og inden for sine rammer er den yderst veludført. Desværre lader det til at have taget fokus fra musikalsk kreativitet.
De sidste mange år har der været et navn, som danske festivalgæster igen og igen har sukket efter. Nu kommer de næsten – næsten – til Copenhell, der annoncerer fire nye navne til næste sommers metalfest.
Umiddelbart lyder Katatonia, Agent Fresco og Vola som en anelse besynderlig line-up, men i praksis fungerede disse nordiske bands musik utroligt nok sammen. Spillerækkefølgen var dog langt mindre heldig, især for hovednavnet.
I virkeligheden burde den komplet udsolgte koncert på Beta kun have haft én headliner; Rotting Christ leverede aftenens absolut bedste optræden, et perfekt satanisk ritual og en magtdemonstration, der særligt fik Inquisition til at falde helt igennem.
Blackgaze-pionererne Alcest er på deres femte fuldlængde vokset gevaldigt; bandets karakteristiske eventyrlige atmosfære giver en smuk, nærmest guddommelig lytteroplevelse.
I forbindelse med Týr-frontmand Heri Joensens deltagelse i grindefangsten på Færøerne har flere spillesteder valgt at aflyse bandets koncerter, hvilket har kastet Týr ud i en kamp på ord og meninger med havmiljøorganisationen Sea Shepherd. Her er fem bands, der er på organisationens side.
Neurosis’ 11. studiealbum er et levende bevis på, hvordan produktionen kan være altafgørende.
Ken Holst, ham den lyshårede guitarist fra Illdisposed, har tidligere medvirket i Crocell, som han var med til at starte, og Compos Mentis, da bandet stadig eksisterede. Den 33-årige dødsmetaller, der bor og arbejder i København, har førhen også været involveret i at arrangere Royal Metal Fest og COPENHELL.
Den 13. udgivelse, i hvert fald i sortmetallens tegn, som den amerikansk-colombianske duo Inquisition har kreeret, er uden tvivl en af årets mest interessante udgivelser inden for genren.
Tiden er endelig kommet, til at Amalie Bruun er blevet selvsikker nok som artist bag sit alter ego Myrkur og ikke længere behøver at gemme sig bag en black metal-facade.
For anden gang i træk formåede Red Fang at melde udsolgt til en koncert i Danmark – med god grund!
De franske metalgiganter havde ikke den bedste koncertstart, men kom hurtigt efter det med deres energiske nyklassikere.




